reisverslag nummero dos! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jelle Voshol - WaarBenJij.nu reisverslag nummero dos! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jelle Voshol - WaarBenJij.nu

reisverslag nummero dos!

Door: jellevoshol

Blijf op de hoogte en volg Jelle

03 November 2011 | België, Antwerpen

Bij deze komt nu dus mijn 2e reisverslag! Ik was niet van plan om de reisverslagen zo kort achter elkaar te gaan zetten, omdat er meestal in de tussentijd niet zo heel veel gebeurt.. maar nu ik natuurlijk in Rotterdam ben geweest vond ik het bijna een verplichting om hier ook een reisverslag van te gaan maken! :)

Het begon al gelijk goed bij de aankomst van Rotterdam. Bij het aanlopen van Hoek van Holland kreeg ik echt een soort van thuisgevoel. Dit kwam waarschijnlijk ook omdat bij Hoek van Holland, Maassluis, Vlaardingen en Schiedam allerlei familie en vrienden stonden te zwaaien en met lichten stonden te schijnen! Dit was echt super leuk om te zien vanaf het schip zo in het donker. De planning was dat we bij aankomst in Rotterdam gelijk zouden gaan bunkeren (het schip volgooien met brandstof en olie) maar dat gebeurde niet. Als dat wel 's nachts was gebeurd dan had ik de volgende dag gewoon heel de dag naar huis gekunt! Maar hoe het allemaal gelopen is is denk ik nog veel leuker!

Na het ontbijt om half 8 zei de 1e machinist dat de bunkerboot pas om 12 uur zou komen, dus konden we voor een paar uurtjes naar huis! Gelijk mn ouders gebelt die me zijn komen halen, en nog geen uur later zat de hele familie bij ons thuis aan de koffie! Vervolgens om 12 uur weer terug bij het schip, waar we begonnen met bunkeren. Gelukkig heb ik nog wel de tijd gehad om alles aan boord een beetje te laten zien aan familie en vrienden! Het bunkeren duurdde tot 10 uur savonds, en daarna mocht ik dus weer de wal op! Ook toen weer gelijk mn ouders gebelt die me weer kwamen halen! Het mooie was dat het zaterdag avond was, dat de klok een uur terug ging en dat een vriend van me een feest gaf! Op een paar mensen na wist niemand dat ik kwam, dus ook dit was heel mooi om te zien toen ik binnenkwam! Echt een super zaterdag avond gehad! Rond een uurtje of half 4 'snachts kwam ik weer thuis, en ben ik lekker mn eigen bed in gegaan om nog even 2 uurtjes te slapen.. want helaas moest ik om 7 uur 's ochtends weer terug zijn omdat we om 8 uur weer uit zouden varen! Toen ik weer aan boord was ben ik gelijk weer mn bed in gedoken om weer even bij te gaan slapen! Gelukkig was het zondag en was ik vrij, tenminste dat dacht ik! Na de lunch om 1 uur bleek dat er weer een lamp in de mast kapot was! Dus die moest ik naar beneden halen.. maar aangezien bijna alles aan boord chinese troep is lukte dat loshalen niet echt, en ook het weer was nou niet echt lekker om in de mast te gaan hangen, maar goed! Later die avond kwamen we aan in Antwerpen, waar we een paar dingen moesten laden, en maandagavond vertrokken we toen weer richting Groningen! In Groningen hebben we 4, nou eigenlijk 3 jachten en 1 zodiak.. maar het schijnt dat de zodiak een 'bijbootje' is voor een van de jachten, dus die heeft het aardig goed voor elkaar! Woensdagavond zijn we weer vertrokken uit Groningen, en nu zijn we onderweg naar Bilbao, alweer! Na Bilbao gaan we weer terug omhoog naar Southampton om nog eens 14 jachten te gaan laden.. Het wordt nog druk op het dek! En als we daar eenmaal klaar zijn gaat de leuke reis pas echt beginnen! Eerst gaan we naar de Caribean, naar St. Thomas en de Virgin Islands.. en daarna gaan we naar Palm beach, New Orleans en LA! heerlijk, heerlijk, heerlijk!

Nou, tot snel!

  • 03 November 2011 - 17:38

    Jolanda Voshol:

    He Jel zoals je al schrijft je hebt weer genoeg meegemaakt! Vergeet geen foto te maken als al die jachten aan boord liggen, lijkt me een leuk gezicht. Wij gaan hier de kou in (zeggen ze eerst zien dan geloven) en jij gaat lekker de zon tegemoet. Geniet ervan en dikke kus!

  • 05 November 2011 - 09:31

    Jacqueline:

    prachtig ... Jelle.... genieten genieten genieten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2011

Atlantische oceaan!

03 November 2011

reisverslag nummero dos!

24 Oktober 2011

1e reisverslag
Jelle

Actief sinds 23 Okt. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5651

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 08 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: